Jak se změnit?

25.03.2013 21:03

Spousta z vás již četla několik návodů, jak změnit svůj život. Bohužel ne vždy všechno funguje tak, jak si to představujeme. Já měl největší problém především s trpělivostí. Tak mi do života přišla zkušenost, že bez ní to nepůjde. Tento článek jsem se rozhodl napsat především pro ty, kteří neúspěšně zkoušeli spoustu možností. Pokud se stále snažíte a stále se nic nemění, problém spočívá v procesu změny jako takovém.

Pokud přehodnotíme svoje dosavadní návyky, změní se celý náš život. To je základní poselství většiny knih v oblasti ezoteriky. Je to jednoduché, funguje to, navrátí vás to zpět k vašemu spirituálnímu Zdroji a všechno je fajn. Mně to tak fungovalo. Když jsem to samé chtěl sdělit lidem a naučit je, že největší překážky si vytváříme my sami, zjistil jsem, že u některých lidí to nejde až tak snadno. Díky tomu jsem mohl vypozorovat návyky, které blokují samotné odstraňování negativních návyků. Na člověka to působí velmi depresivně, když jeho vlastní mentální program pracuje proti změně. Některé z nich si proto teď rozebereme. V průbehu čtení následujících návyků vám doporučuji nespěchat a pořádně se zamyslet, jestli něco z toho není váš případ. Pokud ano, gratuluji vám! Podařilo se vám najít ten vzorec, který vám může provádět velkou neplechu. Přijměte jej takový, jaký ve vás právě teď je, a rozhodněte se, že tohle je oblast, na které budete momentálně pracovat.

 

1) Netrpělivost a očekávání

Velká změna přichází většinou potichu. Čekáte-li "velký třesk", zbytečně ztrácíte čas. Klíčem ke změně je totiž vděčnost. Pokud si neuvědomujete, že to, co právě teď máte ve svém životě, je jen cesta k něčemu úžasnému, těžko se vám bude pokračovat dopředu. Nemusíte se hned zbavovat obrovské celoživotní zátěži. Zkuste začít s drobnostmi. Všímejte si dobrých věcí ve vašem životě. Pokud se soustředíte na to, co všechno je špatně, jak se má něco změnit? Nedávno jsem četl krásnou myšlenku - nebuďme roboti. Začněme si všímat toho, jak na nás působí běžné každodenní činnosti. Proč bych nemohl mít radost z příjemné sprchy? Proč byste ji nemohli mít vy? Zkuste vnímat. Zaměřte se na sebemenší známky toho, že změna nadchází. Největší problém bývá v tom, že si v hlavičce vytváříme rozhovory o tom, že to není žádný znak změny, že si to namlouváme, že by to tak bylo i bez toho, aniž bychom se o něco snažili atd. Až uvidíte ty drobnosti, budete schopni vidět i ten obrovský kus cesty, který je za vámi.

 

2) "Ostatní mě nenechají se změnit"

Velmi oblíbené tvrzení. Slýchávám je velmi často. "Jak mám něco změnit, když jsou všichni tak negativní? Co by tomu řekli ________? Jak asi na mou změnu zareaguje _________? Moje okolí si ničeho nevšímá, asi žádný převrat nepřichází. Moje okolí mi říká, že je to celé divné, tak nevím." Vy jste ti, kdo se chce změnit. Ne vaše okolí. Ostatní zůstanou stejní jako jsou právě teď. Počítejte s tím. Většina z nich si svou nevědomost neuvědomuje, tak proč by s tím měli něco dělat? Jestliže vám nerozumí, není to o vás, ale o nich. Chovají se tak, jak tomu byli naučeni. Nespoléhejte se na to, že až přijde ta "správná metoda", lidé vám ukážou palce nahoru. Naopak se spíše stává, že se cítí ohroženi, protože vidí něco úplně jiného, než na co jsou zvyklí - a tudíž začnou vás proces růstu napadat. Nemějte jim to za zlé. Když vám někdo řekne nemůžeš, otočte se a řekněte: "Sleduj!" Také vám může pomoci obklopit se lidmi, kteří vás podpoří. K procesu duchovní změny patří i výměna osob ve vašem životě. Někteří lidé sami možná odejdou, od jiných odejdete dost možná vy. To je v pořádku, jen se utváří prostor k tomu, aby k vám přišli lidé, kteří budou odpovídat vašim novým vibracím.

 

3) Nemám na změnu čas

Dost možná patříte k typu lidí, kteří si neodpustí 10 lidem napsat, kolik toho ještě dneska mají před sebou a jak náročný jejich den bude. Pro vás může být změna hodně obtížná - pokud si neuvědomíte, že se musíte zastavit. Zkuste přehodnotit svoje činnosti. Co vám skutečně dělá dobře? Co děláte jen z povinnosti? Nešlo by to nějak dát dohromady? Nebo dokonce - co kdyby vás začalo bavit to, co jste dosud dělali neradi? Zkuste do toho vnést něco nového, zábavného a inspirujícího. Dávejte si pozor na "honičku" - na jeden den si do diáře nafrkat milion věcí a pak si stěžovat, že mám málo času, je pro vás velmi zátěžové. Brání vám to, že si spěch vytváříte. I když máte spoustu činností rádi, ve vašem případě něco musíte vypustit, aby tu vznikl nějaký prostor. Velký pozor si dejte na nedostatek spánku - to je v podstatě největší přítel pozitivního myšlení. To je potom jako když se snažíte naplnit děravý džbán vodou. Vy jste ti, kdo si musí udělat čas, pokud se má něco změnit! Pokud budete hodně chtít, jiste se vám to podaří.

 

4) Buďte k sobě laskaví, ale důslední

Berte sami sebe jako dítě, které se učí chodit. Nejdřív si třeba párkrát namele, ale nakonec se chodit naučí. Neplačte nad každým neúspěchem, možná že v tom, že jste např. nedostali práci, o kterou jste se ucházeli, bude nakonec dobro, o kterém ani nevíte. Třeba by vás to zaměstnání nebavilo. Neměli byste se rádi se šéfem, nedělalo by vám dobře atd. Příjměte to, co přijde.

 

5) "Stejně to nemá cenu. Nevyjde to jako vždycky. Už nemám žádnou motivaci."

Sebelítost vám v ničem nepomůže. Samožejmě riziko, že se to nepodaří, tu určitě je. Riziko je všude. Můžete jít ven a srazí vás auto, můžete jít po schodech a upadnout, můžete spadnout ze židle. Jaký by měl ale život cenu, kdybychom se na tyhle malinké hlouposti soustředili? Zkuste znovu jako malé dítě uvěřit v zázraky. Zkuste znovu věřit tomu, že to dokážete. Při prvním neúspěchu neházejte flintu do žita (ano, opakuji se, protože tenhle bod je důležitý). Může se jednat i o projev měnícího se vědomí. Zkrátka vrhněte se do toho po hlavě. Jděte si cílevědomě za svojí změnou. Zařaďte do svého dne nějakou afirmaci, abyste takovým myšlenkám nedali příležitost bránit vaší velkoleposti. Pomoci vám může prosté "dokážu to", "mohu učinit pozitivní změny ve svém životě", "znavuji se potřeby vzdávat se", "začínám znovu" atd.

 

6) "Já na to nemám. Takovéhle věci dokážou jen zázrační lidé." (nadneseno :) )

K tomu mohu říct tohle: Máte na to! Začněte si už konečně věřit. Dejte stranou všechnu sebekritiku. Podporujte se jako to malé dítě! Co asi to dítě udělá, když mu řeknete: "Počítat se nikdy nenaučíš. Na to jsi příliš hloupý." Zřejmě bude mít problémy s matematikou. Stejně to funguje i u vás. Buďte sami sobě oporou. I ti největší "mudrci" si často prošli peklem a měli úplně stejné myšlenky jako v tuto chvíli máte vy.

 

7) Starejte se o svou fyzickou schránku

Najděte si styl cvičení, který je pro vás vhodný. Mně vyhovuje jóga, pro vás může být dobré ale něco úplně jiného. Každopádně nezapomínejte na své tělo. Tam, kde se nikdo nestará o půdu, není ani úroda. Dále je velmi dobrou pomůckou meditace. Zkuste si najít ten typ meditace, který vám bude vyhovovat a každý den mu věnujte aspoň 10 minut. Můžete začít třeba na 5 a postupně se dostat na 30 minut denně. Já počítám své dechy. 1 - nádech 2 - výdech, 3 - nádech, 4 - výdech atd. až napočítáte 10. Potom počítejte znovu. Vtip je v tom na nic nemyslet. Pokud k vám přijde nějaká myšlenka, začněte počítat okamžitě znovu od jedničky, bez ohledu na to, kde jste skončili. Nejlepší je tahle koncentrace když vstanete a před spaním. 

 

8) Nejdřív se musí změnit situace a pak se změním i já

Tohle je velký omyl. Situace, ve které se momentálně nacházíte, odpovídá vašim vibracím. Pokud nezměníte sami svoje myšlení, vaše vibrace vám budou bránit ve změne až "potom". Zpravidla se budete dostávat do velmi podobných situací, v jakých jste teď. Změna přichází zevnitř.

 

9) Můj problém je příliš velký

Vždycky dostaneme jen to, co jsme schopni unést. Čím větší je váš problém, tím větší vnitřní sílu v sobě musíte mít, abyste byli schopni jej překonat. Stačí ji v sobě jen objevit.

 

Je spousta dalších omezujících přesvědčení, ale tady jsem vypsal 9 těch, se kterými se setkávám nejčastěji. Jako poslední 10. bod bych ještě uvedl: Následujte své vnitřní vedení. To už si přeberte jak chcete :). Už mě totiž nebaví ťukat do klávesnice :).