Základy zdravého životního stylu 1. díl - ZDRAVÁ STRAVA, 1. část

22.08.2013 10:17

Jelikož se na mě v poslední době lidé obracejí s chorobami, které lze nejsnáze vyléčit zdravým životním stylem, rozhodl jsem se vydat článek právě na toto téma. Na tento článek budu často odkazovat v poradně společně s doporučením bylin, tak se pak nedivte :D.

Vypíšu vám tedy naprosto základní věci, které samy o sobě mohou vyléčit většinu nemocí dnešního člověka. Pokud máte nějaké chronické potíže, zkuste prozkoumat, jestli nemáte v některé z těchto zásad rezervu :). Pokud ano, snažte se ji vyplnit. Uvidíte, že se váš stav velmi rychle zlepší.

Články rozdělím do několika částí, chtěl bych totiž každé ze zásad věnovat více prostoru.

Zdravá strava

Všem to opakuji pořád dokola. Zdravá strava je základ. Zdravá strava je to, co dokáže vyléčit takové množství nemocí, že se lékaři nestačí divit. Pokud má nezdravě stravující se člověk 15 prášků, po 3 měsících optimální stravy potřebuje třeba už jen 2. Dalo by se to přirovnat k autu. Pokud má jezdit, potřebuje kvalitní palivo. Pokud do něj nalijete nějaký levný sajrajt, velmi rychle se vám rozbije. To samé udělá vaše tělo, pokud mu nedopřejete zdravou stravu. Jezte zdravě, jezte zdravě, jezte zdravě. To je zázračný lék na většinu neduhů. A jak by měl takový jídelníček vypadat? U každého jinak. Každý potřebuje trošku jiný typ stravy. Roli zde hraje spousta věcí, např. metabolický typ, konstituční typ dle ajurvédy, barva aury, množství spotřebované energie za den, prostředí atd. Určitě jste si všimli, jak v poslední době stoupá propagace makrobiotik, vitariánství apod. Ale já vám chci sdělit, že nikdo vám nemůže nadiktovat, jaká strava je pro vás nejlepší. Jsou lidé, kterým vitariánství prostě nedělá dobře. Jsou lidé, kteří makrobiotickou stravu špatně zpracují. Nejsem tedy zastáncem dogmatického stravování. Každý jsme originál a i bylinky potřebuje každý jiné. V co ale věřím je vegetariánství. Ale neříkám, že by se každý měl stát vegetariánem. Stravování se totiž týká také vašeho myšlení, ačkoli to tak nevypadá. Např. člověk, který žije v naprosté negativitě, může mít problém s přechodem na vegetariánství. Maso totiž vibračně člověka táhne dolů. Pokud se člověk zničehonic vydá na vysokovibrační stravu, je rozdíl mezi jeho myšlením a stravou tak velký, že utrpí vibrační šok. To je příčina toho, proč tak často lidé slýchají o tom, že si někdo vegetariánstvím nebo veganstvím apod. ublížil. Pokud se vám navýší frekvence, na které rezonujete, maso vám přestane chutnat. Teď mluvím z vlastní zkušenosti. Po jednom odbloku mi začalo připadat odporné ho jíst. Pokud maso vyřadit nechcete, nezoufejte. I vy si můžete najít zdravý způsob stravování a časem třeba zjistíte, že už ho nechcete. Pokud na něm budete trvat, jen bych rád upozornil, že konzumace masa negativně ovlivňuje práci s ezoterikou, magií, rozvíjení třetího oka atd. No prostě maso se k čarování nehodí :).

Takže jaké potraviny našemu tělu škodí nejvíce?

1) Umělá sladidla

Ani se jich nedotýkejte! Je to jed. Výzkumy zjistily, že např. z takového sacharinu vzniká rakovina močového měchýře. Asparatam podporuje tvorbu nádorů na mozku. Proč se to prodává? Na nějakou dobu se to dokonce zakázalo. Potom někdo podal stížnost na FDA, tak se to povolilo. Jednoduše úplatek výrobců. Pozor také na trendy jako např. sukraloza, cukropur atd. Tváří se přírodně, ačkoli přírodní vůbec nejsou. Kdybyste viděli jejich energii, určitě byste je nejedli. Pro diabetika je lepší, když si dá půl lžičky cukru a bude umírněně sladit než když si dá sladidlo. Navíc se tělo připraví na to, že dostane energii, takže nastartuje své procesy. A ono nic, protože sladidlo mu žádnou energii nedá. Radím vám dobře, pokud máte něco takového doma, prostě to vyhoďte. Níže najdete prostředky, kterými lze sladit mnohem zdravěji a bez problémů i u diabetiků.

 

2) Bílý cukr

V žaludku po jeho konzumaci nastane proces okyselení, aby se vyrovnalo PH. Naše tělo jeho vlivem potřebuje zvýšené množství některých vitamínů, živin, minerálů a vlákniny. Oslabuje imunitní systém, může způsobovat chronickou únavu, zatěžuje trávení, znehodnocuje zdravou stravu. Zde je seznam několika neduhů, které může způsobit:

- cukrovka

- zvýšení cholesterolu

- častá nachlazení

- obezita

- krmí rakovinné buňky

- krmí střevní kvasinky

- osteoporóza

- trávicí potíže

- hormonální nerovnováha

- Alzheimer

- srdeční a cévní choroby

- problémy se zrakem

- poškození jater

- a další. Tento článek by byl velmi dlouhý, kdybych tu vypisoval všechny negativní symptomy, které může způsobit.

Jak tedy cukr nahradit?

a) Hnědý (třtinový) cukr

Pozor na to, aby vám neprodali obarveného klasika. Kvalitní hnědý cukr býva 2x tak drahý co normální cukr. Já osobně mám ale radši jiné alternativy.

b) Stévie

Naprosto geniální věc. Jedná se o rostlinu, která má sladivost 200 - 300x větší než cukr. Prodávají se už i tabletky se stévií u regálů s umělými sladidly. POZOR! KONTROLUJTE SLOŽENÍ NÁHRADNÍHO SLADIDLA S OBSAHEM STÉVIE! ČASTO SE STÁVÁ, ŽE VÝROBCI KOMBINUJÍ STÉVII S CHEMICKÝM UMĚLÝM SLADIDLEM. I KDYŽ TAM NAPÍŠOU, ŽE JE PŘÍRODNÍ, NENECHTE SE ZMÁST A BERTE ČISTOU STÉVII! Ona totiž tato rostlinka má lehkou pachuť, která někomu vadí a někomu ne. To se dá vyřešit velmi jednoduše. Zkombinujete stévii s některým z dalších alternativních sladidel.

c) Sirupy

Např. sirup z agáve, datlový sirup, javorový sirup, švestkový sirup a další. Dejte si pozor, aby byly sirupy v bio kvalitě, jinak v takovém agáve najdete kromě rostlinky kombinaci účinných pesticidů. Sirupy jsou mojí oblíbenou alternativou cukru, ale nic se nemá přehánět, i tak by se měl člověk snažit sladit umírněně.

d) Fruktóza

Lepší než hnědý cukr, horší než stévie a sirupy. Pro diabetiky vhodná náhrada.

e) Ovoce

Zkuste si do snídaňové kaše dát rozmačkaný banán. Uvidíte, že kaše bude sladší. Ovoce je nejlepší ze všech náhražek, bohužel ne vždycky je možné jej zakomponovat.

 

Ať už jsou náhražky sebelepší, stejně je třeba sladit umírněně. Tělu prostě přemíra sladké chuti nedělá dobře. Pokud např. rádi pečete, zkuste dát poloviční množství cukru než je určeno v receptu. Budete se divit, že to nepoznáte. U nás doma se takto peče již 2 roky a ani jednou se nám nestalo, že by si návštěva dezert přicukrovala. Naopak si přidávají a říkají, že tam hezky vynikne chuť, protože je to sladké přiměřeně. Samotnou kategorií je už potom veganský jablečný koláč :) (repcept najdete zde). Všichni se ptají, co to obsahuje, že jim to tak chutná :).

Pokračování vydám zítra, zdravé stravě věnuji více prostoru než ostatním zásadám, protože se jedná o nejdůležitější součást zdravého životního stylu. Zatím si můžete nechat projít hlavou, jestli na některé z vašich potíží náhodou nenese svůj díl viny cukřík nebo umělé sladidlo.