Základy zdravého životního stylu 1. díl - ZDRAVÁ STRAVA, 3. část

24.08.2013 10:07

 

Vegetariánství

Jak jsem slíbil, dnes vám povím něco o vegetariánství, náhražkách masa, popř. o tom, které maso jíst, pokud se nechcete stát vegetariány. Ze všeho nejdřív chci říct, že nemám rád dogmatismus ani z jedné strany. V naší společnosti je v poslední době zcela běžné, že společnost na vegetariány kouká skrz prsty a snaží se jim namluvit, kolik nemocí z toho budou mít. Nedělejte to. Ve skutečnosti to, že lidé vegetariánům tyto názory vnucují, často způsobují, že se zapíšou člověku do podvědomí, začne o tom přemýšlet (co když je to pravda?) a tím pádem se vytvoří vibrace, která do reality může přitáhnout nemoc. Pokud se v tomhle poznáváte, uvědomte si, že ve skutečnosti tomu člověku nepomáháte oprostit se od vegetariánství a případné nemoci. Kdyby to chtěl udělat, udělal by to z vlastního přesvědčení. 

Na druhou stranu v žádném případě nezastávám dogmatické vegetariánství - tj. "jsem vegetarián a musím to nutit všem okolo". Jedná se o lidi, kteří ukazují prstíčkem na druhé a říkají: "Jak to můžeš dělat? Chudáci zvířátka!" Běžný člověk nechce vidět, co se s nimi děje. Bere konzumaci masa jako svou přirozenost. A to, čemu věříme, nám do reality projektuje důkazy. Takže ačkoli vám přijde, jak jsou krutí, oni to vidí naprosto jinak. Nemůžete někoho přinutit udělat něco pozitivního tím, že mu vnutíte svůj názor. Samozřejmě spousta lidí má takové radikální názory typu "když s tím nic neuděláme, bude se to dít pořád". Nejlepší způsob, jakým můžete někoho povzbudit k přechodu na vegetariánství, je ukazovat mu VÝHODY. Lidé slyší na výhody. Představte si to jako v supermarketu. Kdyby vám někdo řekl, že vaše pračka je určitě velmi špatná, nejhorší jakou kdy viděl, a proto musíte mít tu jejich, asi byste si ji nekoupili. Když vám ale řeknou o všech nových funkcích, snadné obsluze, dobré ceně atd., je daleko pravděpodobnější, že svůj názor přehodnotíte a koupíte si jejich pračku. Pokud chcete udělat něco pro tuto planetu a zvířátka, NENUŤTE! 

Tak a teď již k samotnému zdravotnímu vlivu vegetariánství:

Prospěšnost pro fyzické tělo je předmětem sporů, moje subjektivní zkušenost je ta, že maso tělu neprospívá. V trávicím traktu nám doslova hnije 2 - 4 dny kvůli jeho těžké stravitelnosti. V dnešní době, kdy jsou zvířátka krmena antibiotiky a chemií, obsahují jejich tělíčka spoustu toxinů, které s jejich konzumací do sebe dostaneme i my. Vegetariáni mají nižší výskyt rakoviny, trávicích, cévních a srdečních problémů. 

Co mi přijde ale jako důležitější se týká energetického hlediska. Každé jídlo má svou frekvenci, na které rezonuje. Čím vyšší frekvence, tím lepší pro duchovní aktivity a zdraví. Maso s sebou nese opravdu nízkou vibraci, protože pochází ze zabitého zvířete a energie vraždy (nehledě na to, jestli je to vražda lidská nebo zvířecí) se chová jako lepidlo. I zkušeným senzibilům sem tam může dát taková energie pořádně zabrat, když mají např. vyčistit prostory zasažené touto frekvencí. Např. já když přestal jíst maso, začala mi lépe fungovat jasnozřivost a více se mi otevřelo třetí oko. Z energetického hlediska je vlastně maso energie vraždy nakombinovaná s energií chemikálií, takže logicky člověka musí táhnout dolů. Již v první části cyklu článků o životním stylu jsem ovšem psal, že pokud máte negativní myšlenky, nemusí být pro vás vegetariánství to pravé ořechové.

Pokud nechcete jíst maso, je ovšem dobré jej něčím nahradit, z čeho získáte potřebné živiny. Zde je několik náhražek, které můžete použít:

1) Tofu

- Jedna z nejlepších věcí pro vegetariány. Tofu dokonale zastupuje maso téměř ve všech směrech. Sója může obsahovat některé látky, které lidskému tělu při časté konzumaci neprospívají, ovšem v tomto případě se způsobem výroby tyto látky přemění na využitelné.

2) Sójové maso

- Dokáže nahradit bílkoviny, ovšem jak jsem již psal, není ideální jej jíst příliš často. Celkově lepší zpracovatelnost pro lidské tělo má tofu.

3) Tempeh

- Chová se hodně podobně jako tofu, též fermentovaný výrobek ze sóji.

4) Seitan

- Jedná se o produkt z pšeničné mouky. Určitě je dobré to kombinovat, nemusíme přeci jíst pořád jen sóju ;).

5) Šmakoun

- Má nízkou energetickou hodnotu, skládá se z vaječných bílků. Obsahuje 60 - 70 % bílkovin.

6) Robi

- Na můj vkus chutná moc gumově, takže o něj jsem se dál nikdy nezajímal.

Samozřejmě existují další náhražky, ale vypsal jsem ty, které jsou nejběžnější. Pokud se chceme stát vegetariány, existují další potraviny, které by naše tělo mohlo potřebovat. Jedná se zejména o semínka a oříšky, mořské řasy, různé druhy zeleniny a další. O tom si povíme v jednom z dalších článků, neboť tyto potraviny jsou prospěšné též pro masožravce.

 

Pokud se nechcete vzdát masa, nezoufejte. Není tu žádný Bůh, který by vás odsoudil. Je to čistě vaše rozhodnutí a nikdo nemá právo vám nutit své názory. V každém případě naším cílem ovšem bude zaměřit se na druhy masa, které tělu uškodí nejméně. Asi nejdůležitější věc je sehnat maso v bio kvalitě. Častým argumentem, proč nebýt vegetariánem, je to, že to vyjde na víc peněz. Pokud si ovšem koupíte kvalitní maso bez toxinů, není to pravda. Vynechejte červené maso. To se chová ze všech druhů nejtoxičtěji a má nejnižší vibrace. Nejčistší jsou volně ulovené mořské ryby. Pokud nechcete jíst jen ryby, můžete přidat drůbež - opět nejlépe v bio kvalitě, jinak si s pečeným kuřátkem přidáte do žaludku pár rozložených antibiotik. Maso nejezte více než 3x do týdne.

 

Vegetariánství či omezení se na kvalitní druhy masa vám může pomoci s vašimi zdravotními problémy. Za povšimnutí stojí určitě též fakt, že když člověk nejí maso, jí logicky více ovoce a zeleniny, což podporuje zdravý životní styl. 

Rád bych se ještě vyjádřil k názoru, že vegetariáni "jsou zase vrazi rostlinek". Rostlina má jinou úroveň vědomí. Nemůžeme přenášet naši perspektivu na rostlinu. Pokud jí utrhnete květ, naroste jiný. Pokud člověku utrhnete hlavu, jiná mu nenaroste. Rostlinky je možné požádat, aby zatáhly svého ducha do země. Když si na zahrádce vezmete jahodu, není to tak, že byste ji brutálně masakrovali :D.

Pakliže se chystáte přejít na vegetariánskou stravu, učiňte tak postupně, aby vaše tělo bylo schopné asimilovat tu změnu. Tzn. např. v týdnu si dáte maso 3x. Příští týden si ho dáte 2x. Další týden si ho dáte 1x. Další měsíc ho budete jíst 1x za 14 dní. Pak ho vynecháte úplně. Pokud vám už chutnat přestalo, můžete s ním skončit hned, neboť vaše frekvence se neshodují a zbytečně byste se tím zatěžovali. 

Zítra se dozvíte, jak alkohol ovlivňuje energetický systém, proč si vytváříme zlozvyk kouření a jak to řešit.

 

Zdroj obrázku: 

Copyright (c) 123RF Stock Photos